-->

Friday, January 6, 2012



# 36
Buat page contact us atau feedback utk dapatkan maklumbalas mengenai web anda seterusnya perbaiki mana² bahagian yang perlu.
# 37
Letakkan fungsi Email this page to friends , Tell A Friends atau Invite Friends ke web anda bagi meningkatkan trafik.
# 38
Monitor aktiviti dan statistik web anda dengan google analytics supaya dapat buat research bahagian web mana yang banyak hits dan exkploitasi segenap peluang yang ada.
# 39
Berikan soalan atau jawapan di yahoo answer dan buat link back ke web anda.RahsiaEbiz.Com 2007
# 40
Buat customized toolbar utk web anda dan berikannya percuma kepada semua orang. 

[Lanjutan II] Promosi dan Tingkatkan Trafic Blog anda dengan 100 cara secara Bertahap
# 41
Gunakan Google Adwords atau PPC Campaign utk promosikan web anda.
# 42
Promosi web melalui brochure, flyer dan buletin.
# 43
Buat viral marketing (word of mouth) kepada semua orang seperti rakan kenalan dan keluarga.
# 44
Buat banner atau simple button utk link ke web anda.
# 45
Fikirkan sesuatu yang unik bagi web anda supaya orang dapat membezakan web anda berbanding website lain. Contohnya web protonclub.com mengenai kereta berbeza dengan web mymode.sefitrah.com mengenai bisnes melalui handphone.
# 46
Buat video komersial / video reel ttg bisnes web anda dan promosikan di memana web contohnya di forum, blog, portal, classified etc.
# 47
Beli domain yang pelbagai keywords dan point pada satu tempat utk tingkatkan trafik. Contohnya domain infobisnes.com , bisnes2u.com , tipsbisnes.com dipointkan pada satu tempat yang sama.
# 48
Buat program offline contohnya motivasi/ceramah/seminar etc dan promosikan web anda.
# 49
Sponsor program atau buat web percuma bagi memana organisasi pelajar. Contohnya web pelajar universiti, kolej, sekolah, kelab etc.RahsiaEbiz.Com 2007
# 50
Stay up to date dengan perkembangan semasa dunia. Contohnya ttg ipod, ps3, pc games, entertainment, politic, sports etc. Pastikan anda tidak ketinggalan dalam isu² terkini. Orang suka web yang diupdate dan mempunyai nilai dan isu² hangat.
# 51
Buat forum atau portal sendiri kerana ia membolehkan pengunjung mengambil bahagian utk join posting di segmen² yang menarik.
# 52
Letakkan pelbagai games menarik di web anda. Contohnya spt di miniclip.com
# 53
Bina mailing list dengan menggunakan Opt in list. Ia membolehkan anda membuat promosi email marketing dengan cara yang betul tanpa spam.
# 54
Belanja makan pakar online marketing & web advertising dengan itu kita leh dapat tips yang lebih gempak :)
# 55
Invest sedikit duit utk promosi dan marketing dengan mendapatkan pelbagai buku, cd, artikel, source berkaitan untuk memperkayakan ilmu strategi dan skill anda. Dengan inilah kita akan jadi lebih pandai dan berjaya...
# 56
Tulis review di dalam autoresponder anda mengenai software, music, video, movie, ebooks dan seagainya bagi mendapatkan feedback dan link back ke web anda.
# 57
Guna shopping cart system utk jual produk dan dapatkan order di web anda. Dengan sistem ini membolehkan anda monitor order dan sales yg telah dibuat dengan lebih sistematik termasuk dapat mengetahui statistik produk yang mempunyai hits atau order tertinggi. Contoh web yang mengaplikasikan sistem shopping cart.
# 58
Sekiranya bisnes anda jenis MLM dan ingin buat website adalah lebih baik gunakan web yang mempunyai fungsi auto replicator dan auto downline system. Ini kerana ia dapat generate level downline automatik di samping url web replicator yang boleh dimiliki mengikut ID masing-masing. Contoh web yang menggunakan autodownline / web replicator.RahsiaEbiz.Com 2007
# 59
Dapatkan komen dan review mengenai website anda daripada webmaster yang bertauliah, ini penting bagi mendapatkan tips dan cadangan pembaharuan yg perlu dilakukan bagi meningkatkan trafik web anda.
# 60
Gunakan WordTracker bagi mencari keywords yang yang popular dan ranking tinggi dalam search engine seterusnya memanfaatkan keyword tersebut di web anda supaya mendapat ranking yang lebih baik.
# 61
Submit url web anda di banyak Directory Listing seperti DMOZ.org , sbd.bcentral.com atau lihat listing directory di sini. 

 [Lanjutan II] Promosi dan Tingkatkan Trafic Blog anda dengan 100 cara secara Bertahap
# 62
Reliable web hosting.. gunakan web host yang berkualiti, pantas, 24/7 support dan ada CPanel. Jangan guna web hosting percuma sebab ia ada banyak problem berband­ing paid web hosting. Dengan CPanel anda boleh setup guestbook, blog, forum, portal, autoresponder etc dengan beberapa klik mudah sahaja.
# 63
Belajar daripada pesaing anda. Sekiranya dia melakukan sesuatu yang lain daripada yang lain di websitenya anda juga boleh lakukan lebih baik dari itu lagi.
# 64
Manfaatkan status instant messenger (YM, MSN, ICQ) sebagai tools yang boleh mempromosikan tentang web anda. 

sebelumnya, postingan [Lanjutan II] Promosi dan Tingkatkan Trafic Blog anda dengan 100 cara secara Bertahap ini sengaja saya singkat agar tidak melebihi dari 700 karakter.. lanjut klik here..

Terima kasih karena berkomentar dengan penuh etika
jangan lupa klik like fanspage facebook yah..
EmoticonEmoticon