-->

Saturday, January 7, 2012

Buat logo atau favicon utk web anda supaya jadikan ia unik dengan identiti tersendiri.
# 12
Nama domain web anda yang ringkas dan tidak panjang supaya mudah diingati. Contoh : yahoo.com , gameboy.com
# 13
Tak perlu heavy sangat graphic atau animation di web anda, hanya simple tapi padat serta loading time yang pantas bagi sesuatu web yang user friendly.
# 14
Navigation button atau link di web anda yang tersusun dan sistematik supaya mudah dilayari dan tidak mengelirukan pengunjung.
# 15
Jangan guna frames untuk web anda sebaliknya ganti dengan iframes, ini kerana loading time bg frame lambat dan banyak tidak compatible dengan beberapa browser.
# 16
Kurangkan javascript kalau boleh kerana tidak semua web browser compatible atau berfungsi dengan semua jenis javascript.
# 17
Pastikan tiada broken link di website anda. Customize page 404 supaya boleh link back ke mainpage web anda.
# 18
Promosi web anda di search engines terutamanya Google , Siteadd.Com , Submitit.Com , Getsubmitted.Com , Trafficboost.Com
# 19
Promosi web anda melalui signature email. Setiap email yang dihantar kepada org lain sebaik-baiknya mempunyai signature url web atau email anda.
# 20
Tulis artikel di mana2 web atau forum dan letakkan sekali url web anda. 

[lanjutan] Promosi dan Tingkatkan Trafic Blog anda dengan 100 cara secara Bertahap
# 21
Jadi pengguna forum yang beretika dan letakkan signature web anda di setiap posting. (kalau anda Blogger indonesia jangan lupa Gabung di indonesiablogger.org)
# 22
Sekiranya web anda ada menawarkan produk/perkhidmatan adalah lebih baik di dalam Cari.Com.My Classified , Buysellbid.Com , Freeclassifiedlinks.Com
# 23
Promosi percuma web anda di iklanpercuma.com atau web iklan gratis lainnya.
# 24
Rajinkan diri anda untuk komen membina di web blog orang lain dan letakkan url link back ke web anda (jangan lupa juga di Adwy Blog).
# 25
Jadikan web anda multi language. Maknanya boleh dibaca dalam pelbagai bahasa.
# 26
Buat pertandingan online (contest) / trivia quizzes bagi menarik pengunjung.
# 27
Beri newsletter atau ezines percuma kepada semua orang dengan pengisian yang bermanfaat.
# 28
Buat kerjasama atau JV melalui social networking spt blogger di MySpace, friendster, muslimspace, problogger untuk promosikan sesuatu tentang web anda. Contohnya lihat video streaming di web anda etc.
# 29
Letakkan keywords di setiap image alt tags, ia memudahkan search engines menyenaraikan keyword image anda.
# 30
# 31
Guna WordPress untuk web/blog anda kerana ia SEO friendly.
# 32
Gunakan metatag yang betul untuk web anda.
# 33
Traffic Exchange / banner exchange dengan web lain.
# 34
Dapatkan PageRank (PR) yang baik di dalam Google dan Search Engine (SE). Belajar memahami dengan baik mengenai SEO Method. Dapatkan ebook mengenai Google Secrets : How to get top ranking using SEO Method ..free seh.. mmg ebook yang cukup penting..
# 35
Buat affiliate programme di website anda. Berikan komisyen dan dpt manfaat drpd win win situation utk anda serta pengunjung web anda. * Script Programme Affiliate mampu memberikan banyak keuntungan untuk masa panjang, ramai internet marketers telah berjaya meraih pulangan yang lumayan dengan affiliate programme ini. 

 mohon maaf kawan agar artikel ini tidak terlalu panjang dan tidak membosankan maka artikel untuk [lanjutan] Promosi dan Tingkatkan Trafic Blog anda dengan 100 cara secara Bertahap saya lanjutkan ke [Lanjutan II] Promosi dan Tingkatkan Traic Blog anda dengan 100 cara secara Bertahap.

Terima kasih karena berkomentar dengan penuh etika
jangan lupa klik like fanspage facebook yah..
EmoticonEmoticon