-->

Sunday, January 8, 2012

langsung simak aja gan.   

# 65
JV dengan webmaster, internet marketers atau netpreneur bagi menjalankan bisnes yang sesama boleh untung. Contohnya JV dengan webmaster utk buat web/blog atau marketing percuma dan anda akan letakkan iklan service webmaster tersebut di web/blog atau autoresponder anda.
# 66
Beli text ads atau banner di web yang mempunyai traffic tinggi.
# 67
Manfatkan ‘paid advertising offline’ seperti buat sticker kereta dan edarkan percuma kepada semua orang biar dapat dilihat dan dapat diingati. Dengan itu kita dapat exposed url web anda melalui car sticker dan meraih trafik serta populariti secara online dan offline.
# 68
Manfaatkan PageRank Calculator untuk menganalisis struktur link di web anda dan mengetahui tahap link anda di search engines. Perbaiki atau manfaatkan kelebihan dari populariti link anda.
# 69
Lakukan sesuatu yang pelik atau kontroversi. Contohnya seperti tips daripada RussellBeattie.com : Here’s a traffic tip from Russell Beattie of RussellBeattie.com:
“Take on Apple. Writing something bad about Steve Jobs or a new Apple product is the sure-fire way to get the zealots in a state of fury. Two days later and I’ve got 2000+ individual people visiting that post about the iPod photo, over 52 comments and lots of emails. This is tobe expected of course, but of the two or three times that I’ve done it and gotten such a response, it still surprises me.”
# 70
Letakkan fungsi Add to favourites / Bookmark this page di web anda. At least ia memudahkan orang membuat rujukan nanti. 

promosi dan tingkatkan trafic blog anda dengan 100 cara secara bertahap [the end].. 
# 71
Beri artikel tips percuma yang ada link back ke web anda pada pengunjung spt 10 tips menjimatkan prepaid handphone etc. Buat sesuatu yang bermanfaat untuk orang lain ia akan memberi manfaat kepada anda juga.
# 72
Develop web anda menggunakan konsep CTPM.
# 73
Volunteerkan diri anda menjadi moderator memana segmen di forum yang besar terutamanya di www.terato.com , www.webkl.net , www.jiwang.org etc
# 74
Buat testimoni mengenai apa² produk / service yang anda suka di web bagi menarik perhatian orang ramai membacanya
# 75
Sekiranya bisnes web anda menjual produk fizikal boleh manfaatkan listing di froogle. google.com
# 76
Beri diskaun dan kupon istimewa kepada customer yang telah membeli produk / service di web anda.
# 77
Beli domain yang telah expired tetapi masih mempunyai trafik untuk di’point’kan ke web anda bagi memanfaatkan kesemua trafik yang hilang. Search di yahoo dan google selanjutnya mengenai expired domain names.
# 78
Interview memana artis, selebriti dan orang² glamour mengenai apa² isu untuk dimuatkan di web anda.
# 79
Buat poll / vote di web anda mengenai apa jua yang menarik.
# 80
Elakkan web anda daripada dibanned oleh google atau search engine dengan membaca ebook SEO Made Easy.
# 81
Search pasal how to increase web traffic di google dan belajar sesuatu yang sesuai utk web anda. Ini cara paling mudah untuk belajar secara percuma.
# 82
Buat tagline yang menarik utk web anda.. contohnya spt Think Different... merujuk pada inovasi Apple, Connecting People (Nokia)... Just Do It (Nike) semua tagline ini mempunyai nilai yang berharga & org akan sampai bebila pun akan igt... igt tagline igt web anda !
# 83
Buat gimik yang terhebat untuk web anda. Contohnya utk masukkan pencalonan diri anda di dalam Malaysia book of records dalam kategori web terlampau.. (just gimik)... org sukakan sesuatu yang luarbiasa.
# 84
Iklankan web anda mengikut kategori yang sesuai.
# 85
Jual produk di ebay untuk charity auction.. boleh buat link back to your website..
Berkawan dengan editor majalah atau paper utk mendapatkan peluang review web anda di dalam majalah / paper mereka.
# 87
Buat t-shirt yang menarik beserta url web anda. Pakai ke mana sahaja sebagai salah satu promosi.
# 88
Buat aktiviti atau program outdoor menarik utk dimuatkan di dalam web anda. Contohnya program makan megi di Gunung Kinabalu.
# 89
Buat tutorial, petua, guideline dan sebagainya tentang apa jua topik spt laman web, rekabentuk grafik, origami, memburu kijang, menangkap burung etc..
# 90
Pastikan webpage anda dioptimizekan dan mudah dibaca oleh search engines. Check web anda di http://validator.w3.org
# 91
Guna sms untuk promosi web anda.
# 92
Guna bluetooth utk send picture / wallpaper / mms audio / video berkaitan web anda.
# 93
Buat online survey dan publish kepada semua orang untuk mengetahui target market seterusnya memperbaiki strategi promosi di web anda.
# 94
Buat e-card atau online greeting card di web anda yang membolehkan orang ramai menghantar ecard semasa raya, puasa, birthday, friendship etc.. contoh seperti
# 95
Buat online photo gallery utk membolehkan pengunjung meletakkan apa² gambar di web anda.
# 96
Buat script / software percuma dan edarkan kepada semua orang. Contohnya script azan dan waktu solat percuma. Boleh letak url web anda di script / software tersebut.
# 97
Baca ebook mengenai Do It Yourself Advertising And Promotion dan praktikkan utk diri anda.
# 98
RSS to email : Mungkin kebanyakan orang tidak suka guna RSS Reader, oleh itu beri pilihan kpd mereka menggunakan service RSS to email melalui FeedBlitz, Bloglet atau Rmail.
# 99
Manfaatkan kelebihan podcast sama ada mp3 audio/video di web blog anda dan distributekan semua itu di feedburner.com
# 100
Beri subdomain percuma kepada pengunjung anda atau sesapa saja utk create web, blog, forum etc ..


jangan lupa titip saran dan kritiknya juga yah gan di bawah tentang blog ane yang Cupu ini.. thx promosi dan tingkatkan trafic blog anda dengan 100 cara secara bertahap [the end]..

2 komentar

weittss... mantaph infornya..... langsung saya coba sob.... udah follow back

klo enak bilang2 ki nah kanda. ckck

Terima kasih karena berkomentar dengan penuh etika
jangan lupa klik like fanspage facebook yah..
EmoticonEmoticon