Thursday, January 5, 2012

halo gan, kali ini saya akan share kepada teman2 blogger tentang promosi dan tingkatkan trafic blog anda dengan 100 cara secara bertahap.. saya lupa dapat dari mana ke-100 cara ini tapi yang jelas ini cara yang tak lazim juga di gunakan oleh para master blogger.  berikut tata cara promosi dan tingkatkan trafic blog anda dengan 100 cara secara bertahap.

# 1
Buat blog dan cerita tentang apa² perkembangan tentang web atau diri anda secara lebih dekat. Pengunjung suka cerita dan update perkembangan baru. Search engines juga suka content yang relevant dan fresh spt di blogger.com. Jadikan blog anda sebagai satu alat promosi yang berkesan.
# 2
Fokus pada ‘niche’ anda dengan lebih tersusun. Pastikan content web anda berkualiti dan unik. Contohnya spt anda buat web pasal hobi memancing, pastikan anda buat pelbagai tips memancing, reference memancing, produk/service berkaitan, lokasi dan blog mengenai kaki pancing secara lebih terperinci.
# 3
Letakkan fungsi komponen viral seperti social bookmarking - del.icio.us , furl, digg, etc
# 4
Berikan sesuatu percuma ‘free stuff’ atau ‘free download’ supaya orang seronok/senang berselancar di blog/web anda.
# 5  
content web usahakan menggunakan function RSS supaya org lain boleh subscribe di mana² RSS reader.
# 6
Letakkan video di Youtube atau Google Video dan masukkan link / url web anda.
# 7
Gunakan Flickr atau Fotolog sebagai batu loncatan promosi gambar-gambar berkaitan dengan web anda. Letakkan gambar yang menarik atau lucu lebih baik untuk dapatkan publisiti mengenai web anda.
# 8
Letakkan radio atau audio / video streaming di web anda untuk menarik pengunjung.
# 9
Bagi ebook atau report free berkaitan apa² niche dan letakkan url web anda di dalamnya, Url web adwy Blog juga bagus.
# 10
Buat name card / business card dan letakkan url web anda. 


karena ada sesuatu yang lain maka kali ini konten promosi dan tingkatkan trafic blog anda dengan 100 cara secara bertahap cukup sepuluh dulu yah dan akan saya lanjutkan di sini..

Terima kasih karena berkomentar dengan penuh etika
jangan lupa klik like fanspage facebook yah..
EmoticonEmoticon